Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gazpedal
Hej! Ny medlem här🙂
Har nyligen skaffat mig en v70 D5 2005. 163 Hk.
Första Volvo sen nittonhundra svinballt, när jag var i 20 års åldern. Är väldigt nöjd i stort med Stan, snål på bränsle, bekväm osv... Men...jag har problem med larm/centrallås/elhissar... Det "hänger ju ihop" s a s.
Då jag inte behöver något fungerande larm är det ju lugnt att det inte fungerar, men ibland fungerar ingenting i förardörren... Kan varken ställa spegel, använda elhissar osv i några minuter...sen hoppar det igång igen. Och ett meddelande som lyder antingen "Larm utläst" eller "Larmsystem, service erfodras" . Vet någon om jag kan stänga av/ta bort larmet och ändå ha fungerande centrallås osv? Och vart det isf sitter?
//Andreas
av glock40sw
Larm hittar du under höger framhjulhus bakom inne skärmen. Back upp batteriet har förmodligen börjat läcka elektrolyt och möjligen skadat kretskortet. Men trasig eller borttaget larm ska mig veterligen inte orsaka mera besvär än de här felmeddelandet .Jag tror att dina spegel och fönster har nåt annat fel. Det finns flera tråd som handlar just larmbatteri ,läs de först innan du börjar riva larmet. Du hittar de genom sökfunktionen.
av S6024t
Räcker om du rycker säkringen för larmet.
Sedan får du nog kolla kablarna mellan A-stolpen och dörren,brukar böjas av ,i den veckade bälgen...

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]