Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FredoFrance
Tjena, jag lurar på om det är fel på min ABS enhet. Jag har fått bilen avläst med Delphi.
Jag får det traditionella felet "Bromsfel, stanna omedelbart" Hastighetsmätaren slutar att fungera, SRS, ABS tänds.
Ibland så slocknar dom, men dyker upp snart igen.

Koderna jag fick ut är:

DTC
510F -Signal fordonshastighet, -Intermittent

ABS(BCM) - Mark 20
DTC
0092 -Kommunikationsfel, -Permanent
0095 -Kommunikationsfel, -Permanent

Detta gäller en Volvo S80 -2001 2.5T

Jag har fått att det är ABS eller CEM, men dyrt att chansa genom att evt köpa bara för att.
av FredoFrance
Det är nog fixat nu. Såg lite på olika videos då jag inte är bilmek.
Lite bök att komma till den dock, bort med luftfilterlocket o bottendelen, snorkeln som går till grillen. Sen skruva bort dom väldigt märkliga E5 torxen....åkte sen in på jobbet där vi har allt....tog en fintandad såg och började, tog en bra stund. Sen var det dags för lödlabbet som vi har, såg skapligt ut. Men såg sen att en av lödningarna på 2 kontaktsstiftet var det hål i.
Jag lödde om allt som stora kontakten sitter i.
Skrapade/putsade sen av kanterna och gjorde rena "rännor" för locket.
Kletade sen i 1 komponentssilicon, på med locket o sen ett par varv med riktigt spännd vulktejp....monteringen gick ännu fortare. Var ute o testade idag 2ggr, inga larm alls. Hoppas bara att det håller en stund.
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]