NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nickev50
De tjuter i motorn som ett visslade ljud försökte lägga upp en film men de går inte.
Testa lyfta upp oljestickan då pyste de luft sen trycka tillbals stickan då började vissla igen
Vad är då felet? En Volvo v50 t5 04
Tack för svar
av Nickev50
Ja fast mer vissel ringde runt men ingen som ha sånt som ha sånt hemma volvo hade hela oljefällan för 3000 Men jag beställde nyss från vpqrts för dryga 200 med frakt så få testa byta
Är de farligt köra med dålig membran några dagar?
Användarvisningsbild
av HCP
Inte farligt, de blir lite fel i vevhusventilationen och kan väl med tiden orsaka skada.
Jag körde rätt länge med felet på videon ovanför.

Däremot om de visslar mer konstant så kan de vara en löprulle eller spännare på remmarna också som låter.
Går att spraya på lite wd40 på nån o se om de tystnar några sekunder
av Nickev50
Hmm okej märker att ljudet konmer då bilen fått upp tempen bra för delen borde komma på fredag tycker jag få kolla
Men jag testa att hålla handen för där man fyller olja å då vart de ett sug mot handen som jag fatta de så ska de inte va ska blåsa uppåt?
Användarvisningsbild
av HCP
Är det membranet brukar det tystna om man lyfter på locket som jag gör i filmen.
av Nickev50
Nya och gamla mitten nya gamla till höger kan de passa endå fast dom skiljer åt
Bilagor
20230817_133200.jpg
Bild
20230817_133200.jpg (2.85 MiB) Visad 487 gånger

Då är där en gul klen kabel mellan[…]

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du […]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]