Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjosan! Ovannämnda bil, m motor D4164T 81kw, bråkar med mig. Bytte bränslefilter för 600mil sen o skickade in partikelfilter
för rengöring för 1800mil sen. Den flaggar alltså "försämrad motorprestanda" vid gaspådrag o har lagt av vid ett par tillfällen-
den dör, tuggar startmotor men vill inte- jag stänger av o tar ut start"nyckel", väntar lite o så går den igång igen... felkoden slocknar osv osv. Fråga: Finns det något utöver bränsle-partikelfilter jag kan kolla/göra nåt åt? Men ja den rullar inte varje dag precis- den passerade 10 000m f ett år sen.. Vore tacksam f råd/tips som leder mig vidare..
MVH Kjebe 56 (ny medlem) :-)
Jag hade samma problem med att bilen dör vid gaspådrag och sedan inte gick igång igen på ett tag, detta var för att motorn inte fick tillräckligt med bränsle, jag behövde bara byta bränslefilter och sedan var det bra med det, men kolla med något mellan tanken och motorn. Försämrad motorprestande var det bara för mig att byta tryckgivare, två hyfsat lätta lösningar men har läst runt och märkt att folk har haft mycket värre problem
Samma sak här Startar bra svarar på gas varvar 6-7tusen v utan problem stillastående Sen smyger iväg men så fort man gasar på dör motorn helt Tar ur nyckel väntar1min startar igen samma visa. Volvo byte bränslefilter förra året kört cir.1000mil låg motorprestanda igen. In till Volvo felsökning nya glödstift nytt bränslefilter 10.000 papp Nu har det gått 7veckor 50mil dax igen Börjar bli trött på denna v70edrive 25000mil Hoppas någon komma med bra ideer Bagarn
Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]

B30a i en 740?

Fast den såldes väl aldrig här? De[…]

Automatlådan fast i "P"

Kolla kontakten på bromspedalen.