- ons 28 jun 2023, 17:55
Lämnade in bilen på service, oljebyte mm och bara några dagar innan så började motorlampan att lysa.
Kollade upp felkoden, med car scanner kopplat till mobilen och fick upp detta.
P1407 egr No flow detected
Egr temp. Sensor Signal to low.
Raderade koden men den kom tillbaka.
Cars 2017 ger mig samma fast p140700 avgasåterledning inget flöde registrerat
Min service tekniker hade ej tid att felsöka heller men berättade att jag kunde kolla egr ventilen så den inte går trögt eller är full med skit.
Fick ett kostnadsförslag på felsökning och byte av egr ventil på 7K så är inte jättesugen på det.
Har tillgång till en felkodsläsare till mobilen samt en lite större till datorn. Cars 2017, påminner i stort sett till Delphi. Har ej Vida tyvärr.
Har läst en del i gamla trådar men ofta så funkar ej bilderna eller så är det ej samma modell.
Har motorkod D5204t3.
Försöker alltid lösa mina problem på egen hand.
Om någon kn visa mig i rätt riktning så hade jag varit tacksam
Kollade upp felkoden, med car scanner kopplat till mobilen och fick upp detta.
P1407 egr No flow detected
Egr temp. Sensor Signal to low.
Raderade koden men den kom tillbaka.
Cars 2017 ger mig samma fast p140700 avgasåterledning inget flöde registrerat
Min service tekniker hade ej tid att felsöka heller men berättade att jag kunde kolla egr ventilen så den inte går trögt eller är full med skit.
Fick ett kostnadsförslag på felsökning och byte av egr ventil på 7K så är inte jättesugen på det.
Har tillgång till en felkodsläsare till mobilen samt en lite större till datorn. Cars 2017, påminner i stort sett till Delphi. Har ej Vida tyvärr.
Har läst en del i gamla trådar men ofta så funkar ej bilderna eller så är det ej samma modell.
Har motorkod D5204t3.
Försöker alltid lösa mina problem på egen hand.
Om någon kn visa mig i rätt riktning så hade jag varit tacksam
Senast redigerad av 1 shoff, redigerad totalt 0 gånger.