Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loppan78
Jag fått problem med bakluckan på min v60 -16. Den strulade först ett par gånger med att visa i instrumentet att den inte var stängd fast den var det. Detta hände två gånger efter varandra. Då öppnade jag och stängde den igen så slockna varningen. Nu går det dock inte att öppna luckan. Det klickar när jag trycker på knappen på luckan men inget mera händer. Och med klickar så menar jag inte i själva knappen utan man hör att det är typ ett relä som klickar. Vad tror ni är det själva låskistan, eller? Borde ju inte vara microbrytaren i knappen då det klickar när jag trycker. Kan det vara kabelbrott?

Edit: Får inte heller upp luckan genom att trycka igenom en liten mejsel genom den lilla markeringen i plasten på själva låset/låskistan. Har tryckt igenom och försökt trycka åt vänster (och åt alla andra håll med) men får inget att hända.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk

Senast redigerad av 2 Loppan78, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Loppan78
Kan svara mig själv.
Fick upp bakluckan tillslut.
Det var själva låskistan som var trasig som jag trodde. Det var en fjäder i den som gått av. Ett besök på skroten så år det nu fixar

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk

Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]