- tis 04 apr 2023, 20:19
God afton Volvo-kamrater!
Införskaffade äntligen en Volvo 850 igen för en vecka sedan , tyvärr ville hon bara rulla 2 dagar dock.. :(
När jag gjort ett kortare stopp dag nr 2 och skulle starta henne igen så ”bluddrade” hon bara på tomgången för att sedan dö helt.
Omstart och samma då, 3-4 ggr, sedan tji att ens kunna starta.
Bogserade sedan hem henne och laddade batteriet.
Provade igen men ville inte gå igång, var en himla snurr på startmotorn dock.
Läste här på forumet om kompressionstappet som tydligen är vanligt, och testade tipset med lite olja ner i cylindrarna, men fick inte igång någon motor då heller.
Jag har nu fått hjälp med avläsning av felkoder och har googlat runt på dessa samtidigt som jag kliat mig i huvudet (PS, är ingen mekaniker).
Vet att det finns insatta och kunniga personer här på forumet som förhoppningsvis ska kunna ge mig något bra tips iallafall
Felkoderna är:
CI-121
ECT signal, signal fault
EFI-445
Airpump
P0410
Secondary air injection system
Tack på förhand! Mvh Stefan
Införskaffade äntligen en Volvo 850 igen för en vecka sedan , tyvärr ville hon bara rulla 2 dagar dock.. :(
När jag gjort ett kortare stopp dag nr 2 och skulle starta henne igen så ”bluddrade” hon bara på tomgången för att sedan dö helt.
Omstart och samma då, 3-4 ggr, sedan tji att ens kunna starta.
Bogserade sedan hem henne och laddade batteriet.
Provade igen men ville inte gå igång, var en himla snurr på startmotorn dock.
Läste här på forumet om kompressionstappet som tydligen är vanligt, och testade tipset med lite olja ner i cylindrarna, men fick inte igång någon motor då heller.
Jag har nu fått hjälp med avläsning av felkoder och har googlat runt på dessa samtidigt som jag kliat mig i huvudet (PS, är ingen mekaniker).
Vet att det finns insatta och kunniga personer här på forumet som förhoppningsvis ska kunna ge mig något bra tips iallafall

Felkoderna är:
CI-121
ECT signal, signal fault
EFI-445
Airpump
P0410
Secondary air injection system
Tack på förhand! Mvh Stefan