Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xAx
Upptäckte en skada på multiremmen, så den klippte jag. Vill ju inte råka ut för det ökända motorhaveriet. Dessvärre har jag ingen torxhylsa i storlek som passar för att vrida bort spännaren. Inte heller har jag någon ny rem. Tänkte ladda batterie till max och åka till verkstad 5 km bort utan multirem. De bör väl gå bra? Det värsta som kan hända är väl att batteriet tar slut och jag blir stående vid vägkanten? Men en färd på knappt 5 km med fulladdat batteri bör väl gå bra eller vad säger ni?
av binkie
Det borde gå bra. Stäng av allt extra som drar ström bara.

Jag och en polare körde hem en bil med defekt generator. Hade med oss tre fulladdade batterier då vi skulle köra över 5 mil. Tog oss ca 3 mil med första batteriet sen fick vi byta, klarade oss hem med batteri nr två så 5km ska inte vara något problem.
av Yaniz
Bilen kommer inte att dö om du bara ska åka 5 km, men den blir ohyggligt svårstyrd i och med att styrservon inte kommer att fungera ... så var beredd på detta, för det blir mycket tungt.
av Doomis
Det är förmodligen ett elektriskt servo på bilen. I alla fall från 2010- Är det Sensus så är det garanterat el-servo.
av erniefågelholk
Jag körde 70 km Linköping-Gullringen utan multirem
Stängde av ALLT.
Servo funkade nästan tillslutet, bilen stänger ner sig gradvis m mer o mer blinkande lampor i display,
en kompis mötte upp o stödladdade, sen körde jag hem o bytte rem ca 10 km
V70 D3 -11
Elektro-hydraulisk servo på min
av Doomis
apersson850 skrev:Med elektrisk oljepump, menar du? För direktverkande elservo är det i alla fall inte.
Skrev jag någonstans att den var direktverkande?

Annars säljer blå varuhuset packningspa[…]

Nästa elbil från Volvo?

Dom som gärna vill ha Cross Country får[…]

Kontaktat polisen och Volvia. Önskar en ny ru[…]

B4b B4b,A modellen