Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ska byta bromsskivor och belägg bak på min V70, 2011 med elektrisk parkeringsbroms. Jag har felkodsläsare för att ställa p-bromsen i serviceläge. Min fråga är hur stor risk är det att skada huvudcylindern i samband med att jag pressar tillbaka kolven (varnas för detta i Haynes handbok). Räcker det att man gör det sakta och försiktigt samtidigt som man håller koll på bromsvätskebehållarens nivå?
Villevaliant skrev: lör 04 feb 2023, 16:56 Jag ska byta bromsskivor och belägg bak på min V70, 2011 med elektrisk parkeringsbroms. Jag har felkodsläsare för att ställa p-bromsen i serviceläge. Min fråga är hur stor risk är det att skada huvudcylindern i samband med att jag pressar tillbaka kolven (varnas för detta i Haynes handbok). Räcker det att man gör det sakta och försiktigt samtidigt som man håller koll på bromsvätskebehållarens nivå?

Ingen aning, vet bara att huvudcylindern kan bli ledsen om man trampar pedalen helt ner i golvet då man tagit ur beläggen eller tömt på bromsvätska..
Kolvtätningarna mår tydligen inte bra av det.
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]