Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kenken
Har bytt,termostat,vattenpump,innertemp givare,spolat värmepaket,(bra flöde),kalibrerat spjäll med Vida,fortfarande kall luft i kupe,varvar du motorn börjar det komma lite värme,vad kan det vara för fel,tips
Bilen är en V70 2008- D5
Senast redigerad av 1 kenken, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kanske luftficka kvar i värmepaketet, jag fick ta till vakuumsugning efter att jag bytt värmepaket. Sen fungerande värmen :-) V70 generation 1
av sicnarf
Hur länge kör du? Det kan ta evigheter innan värmen kommer på dessa bilar. Ibland 20-25 minuter.
Senast redigerad av 1 sicnarf, redigerad totalt 0 gånger.
av Doomis
sicnarf skrev:Hur länge kör du? Det tar evigheter innan värmen kommer på dessa bilar. Ibland 20-25 minuter.
Då har du ett problem med bilen om det tar 20-25 minuter innan du har värme i bilen.
av sicnarf
Ok kenken, och du har bytt kupe filtret?
Det är då säkert nån luftstyrning som släppt så det inte kommer någon varmluft.
Alltså det finns små motorer som öppnar och stänger luftstyrningarna.
Du hör dessa när du vrider på temperatur reglaget. Det knastrar lite innan varm/kalluften kommer.
Funkar/blåser det kall/kyl luften som den ska?
av kenken
Jag har kalibrerat spjällen med Vida och får ej någon felkod.Men undrar om dieselvärmarens cirkulations pump har något med saken å göra.Det borde ju komma värme med bilen igång /när du kör ..utan att dieselvärmare fungerar..tycker jag..blåser kallt i kupen fast jag når full motortemp.

Ah just, 2014 är ju föregående. D&[…]

Den här gången är det faktiskt V[…]

Hej! Jag hade min 2017 XC60 på Volvo orgina[…]

Tjena, köpte en 240 för ett tagsen och b[…]