Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En vän ska eventuellt sälja denna bil till mig,

Bilen har rullat 39 000 mil har defekt bränslevärmare, samt defekt ac-kompressor. Utöver detta är bilen i ett normalt skick för 39 000 mil. Den går bra i motor och växellåda. Momentum-utrustad inga tillval, manuell låda med drag. Vinter och sommardäck. Full servicehistorik kamrem senast 1 år vid 35 000 mil. Denna bil har inte Sensus.

Vad är en rimlig summa att ge för en sådan bil?

Hoppas vi kan hålla det seriöst, inga "Jag hade sagt 5000 kr" då det är en bra vän.
Även om du ville hålla det seriöst så är det ju en ren motsägelse att fråga folk på ett forum om vilken summa du ska ge för en bil de aldrig sett förrut. :-)
Det säljaren har emot sig är att den: gått långt, snålt utrustad och trasiga dyra grejer.
Säg att den har ett värde mellan 40-45 i alla fall; Men vill du ge 40-45 för en trasig dåligt utrustad bil ? Inte jag i alla fall.
i min värld är bilen skrot och inte värt ett öre, det kostar ju tusentals kronor att laga ac och värmare och ac vill då inte jag vara utan och en D3a utan bränslevärmare blir ett kylskåp vintertid.

Du har ingen cirkulation där med dieselvä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Råd vid punktering

Hej. Noterade i morse att höger framdäck[…]