Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hellosailor
Tjenixen,

Ny på forumet. Har kört bmw i många år men funderar nu på att ta steget över till den mörka sidan... ;)

Provade xc60 (nya alltså) när den kom och den känns inte superbra då. Köregenskaperna tex tyckte jag var rätt risiga (iaf jämförelse mot x3). Provade en xc60 nu idag och det var helt klart stor skillnad mot sist. Mkt bättre köregenskaper och kändes bättre ihopskruvad, ingen flexande plast i kupén etc. Frågade bilförsäljaren och han sa att "facelift" helt enkelt är uppgraderade och mkt bättre än tidigare årsmodeller.

Lite frågor:

Hur vet jag att bilen är en facelift? räcker det att gå på modellår 2020?

Något särskilt man behöver kontrollera när man kollar? Tänkte köpa någon som gått kanske 3-8k mil.

Hur tänka med motor? Kör 1-1500 per år så inte så mkt.

Är skinnklädseln av bra kvalitet?
Användarvisningsbild
av Micce1980
@hellosailor, Medelbilen i Sverige rullar ju 1250mil så uppenbarligen fungerar det rätt bra oavsett bränsle. Tänker själv att det är bättre om den går sällan och långt än bara några hattande kilometer hit och dit, kör man så kör den blir genomvarm och de andra resorna kanske man kan cykla eller så, då spelar bränslet ingen roll enligt mig.

Skinnklödslen verkar hålla, men vissa stör sig tydligen på veck i sittdynan viewtopic.php?f=86&t=154398&p=1440043&h ... n#p1440043 Håll det rent så håller nog stolarna länge
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vad var det för facelift som kom tillsammans med MY20?
Dolda utblås, Google (istället för Sensus) etc. kom ju senare...
Användarvisningsbild
av fjohan82
Nu får andra rätta mig, men var det inte till MY22?
Google ja, det har gett många ägare huvudvärk när det sitter i en Volvo....
Användarvisningsbild
av bem
Google infotainment kom i XC60 med MY22 early.
Om man inte skall ha en XC60 laddhybrid som kom med det stora hybridbatteriet (18,8 kWh) och starkare elmotor (145 hk) MY22 late (och senare) och därför att föredra, som innebär att man då får en bil med Google infotainment, så är det väl vettigare att hålla sig till XC60 MY21 late eller några årgångar äldre så man får Sensus infotainment istället. Jag har kört 16 månader med Google infotainment (i min V90 T6 Recharge MY22 early) och är väl sisådär nöjd. I alla fall inget jag skulle "byta upp" mig till jämfört med Sensus, sett i backspegeln. I verkligheten är det nog mer tyvärr att se som ett nerbyte. Men det är jag det. Finns säkert folk som jublar över Google infotainment, men jag vette katten om det är så många i den skaran, jag sällar mig inte till dem hur gärna jag än ville för kalla fakta hur detta infotainmentsystem funkar och den knappa funktionaliteten i Volvo Cars appen talar sitt rätt tydliga språk.

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]

Den modellen av Brink-drag fanns utan låsnin[…]