Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amazon1964
Jag har en Dieselvärmare som på auto funkar perfekt. Den startar alltid när det är kallt och värmer bra. När jag ställer in
timern så startar den och stannar efter två minuter. Jag har kollat med Vida och vid några tillfällen fått koden CPM-B1D 2993.
Jag funderar på om det kan ha med den elektriska cirkulationspumpen att göra. Jag kan köra den med Vida och den låter ganska mycket. Jag har sett bilder på en isärtagen cirkulationspump och den innehåller ett kretskort med en hel del elektronik. Jag tänker att timern kanske styrs därifrån. Det skulle kunna vara så att värmaren blir överhettad och stannar om inte cirkulationspumpen går. När man kör så blir det ju cirkulation av motorns egen vattenpump. Jag hoppas att någon på forumet skulle kunna ge mej lite tips. Mvh. Amazon1964.
Användarvisningsbild
av MartinS
Din teori stämmer. Är motorn igång "behövs" inte cirkulationspumpen. Men om det är det som är felet vet jag inte.

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]