Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Puggento
Hittade en instruktion på Volvo om hur jag ska få igång internet i bilen utan att behöva koppla upp mobilens internet. Följde den men hamnar i en loop när jag ska registrera bilen på hotspot drives hemsida... Så fort jag väljer volvo och klickar nästa, kommer jag tillbaka till startsidan och måste registrera på nytt. Frustrerande.

Nästa irriterande grej. Fick en OTA idag som jag skulle installera enligt instruktion. 1,5h skulle det ta. Stor att installation är påbörjad och klar om 1,5h. 2h senare går jag ut till bilen för att kontrollera, då står det att det inte gick att installera eländet...

Skiter i OTA och uppkoppling framöver.

Har en V60 Recharge T6 Core, early 2023.
av DennisE
Jag gjorde felet sist att ha laddkabeln i när jag slog igång uppdateringen och igen med dörren.. det gick inte heller. Om det kan vara felet för dig? Annars har mina OTA fungerat bra....har en XC60 2022 Early.
av therep
Har du testat att gå in på sekretessinställningarna för internet via kugghjulet och inställningar? Ibland kan man via den vägen komma åt internetets Accept & connect-ruta som man då bara behöver klicka på för att få igång uppkopplingen.
Användarvisningsbild
av bem
När jag anslöt min V90 MY22 till Telecom Hot Spot Drive skapa jag först ett konto på Telecom Hot Spot Drives hemsida. Sen satt jag mig i bilen och anslöt med kontot. Funka på första försöket. Kanske man numer skall göra på annat sätt än jag gjorde. Det följde med gratis Hot Spot Drive internetanslutning med min Volvo. Om det är den leverantören fortfarande för Volvo Cars bilar har jag ingen aning om. I alla fall har internetanslutningen funkat ypperligt i min bil sen 21 aug. 21 när jag hämta ut bilen ny.
Tips: skapa även ett Google konto och knappa sen in kontot i bilens inställningar, det kommer förbättra Google i bilen. Gillar du lyssna på Spotify finns den som app i bilen att installera och så får man knappa in Spotify kontots inloggningsuppgifter i bilens inställningar. Funkar bra i min bil. Dock har jag behövt installera om Spotify vid de två senaste mjukvaruuppdateringarna i bilen för ljudet blev burkigt.

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås