Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andreas2
Ny xc60 med Google. Plötsligt slutade ljudet funka! Varken via internet, radio fm eller via telefon med sladd!
Någon som varit med om liknande?
Vad göra?
Användarvisningsbild
av Paglar
Stanna, kliv ur, stäng och lås bilen, vänta några minuter innan du öppnar och kör iväg igen.
Funkar ofta för googlerelaterade problem.
Användarvisningsbild
av Driftarn
Håll inne hemknappen på skärmen i mitten i 20sec så startar infotainment systemet om
av LJN
Idag var min "Google radio" helt tyst/död, försökte med att byta station mm. men utan resultat. Fick ta till en omstart av Google systemet. Känner alltmer tvivel på Volvos förmåga att implementera Googles systemoperativ. Finns det någon web-sida att anmäla "mjukvarufel" på sin Volvobil?
Användarvisningsbild
av bem
Rätta vägen är att kontakta sin Volvoverkstad/mek har jag blivit informerad av Volvo Cars support/kundtjänst.
Omstart av Google-infotainment antingen manuellt av en själv, eller ibland sker det spontant av sig själv, är vardagsmat tyvärr enligt min erfarenhet (V90 T6 Recharge MY22). Bara gilla läget. Inte mycket vi som brukare kan göra än möjligtvis påpeka knasigheterna. Men jag bryr mig inte längre, jag skall bara genomlida den här Google-bilen sen får vi se.
Gör du det, anmäl felet, och hoppas det kommer bättre mjukvara i framtiden. Lycka till.
av Camelen
Skriv även feedback i Volvo appen. Så de får veta den vägen med när saker inte fungerar.

Med tanke på däckdimentionen bör d[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]

Koppla in Isudar carplay

Hade exakt samma problem. Hittade kablarna i golve[…]

Jag är tveksam. I landet Sverige älska[…]