NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HCP
Ska byta styrleder i helgen och behöver därefter ställa in toe något sånär nära.
Någon som har koll på data vad avser toe på V50 ? Det går ju räkna grader med måttbandet.

Har tid för hjulinställning först den 15;e hos däckfirman, de hade fullt upp med hjulskiften.
Behöver köra barnen till skolan varje morgon, 2 mil per dag i stadstrafik så inga långresor eller motorväg jag tänker ge mig på direkt.
Så behöver bara ha det halv-okej en vecka-ish.

Inställningen är tveksam efter jag bytte länkarmarna för ett tag sedan och det blev värre efter fjäderbyte bak (you tell me how that happened), så måste absolut göra det efter styrleder också :-D
Betalade för en framvagnskonstroll på bilprovningen och han dömde ut ena styrleden, så byter båda direkt.

Tips eller förslag ?
av Blue
Hej.
Hade jag varit du gade jag bytt en i taget. Mätt den gamla från lossad nutter till fast punkt på spindeln ich satt den nya med samma avstånd.
Därefter kört en svång och justerat så ratten står som unnan när bilen går rakt fram. Sedan upprepat på ansra sidan.
D0 blir det hyfsat rätt.
Användarvisningsbild
av HCP
Blue skrev: tor 03 nov 2022, 20:37 Hej.
Hade jag varit du gade jag bytt en i taget. Mätt den gamla från lossad nutter till fast punkt på spindeln ich satt den nya med samma avstånd.
Därefter kört en svång och justerat så ratten står som unnan när bilen går rakt fram. Sedan upprepat på ansra sidan.
D0 blir det hyfsat rätt.
Ja de kan va en approach också, tyvärr är de redan snett efter byte av länkarmar och fjäderben så de har dragit iväg redan.
Men möjligen kan man undvika att göra det värre med ditt tips!

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]

På min XC70 -13 så har jag fått […]