Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj. Snart haft min V60 T6 Core Hybrid My23 i en vecka. Överlag nöjd, riktigt trevlig bil.

Men hittills har jag fått lite strul med Google systemet. Gjort tre reser hittills

Men det som tycks vara ett ihållande problem sedan två dagar tillbaka är att uppkopplingen försvunnit helt. SOS-lampan blinkar rött och indikering för mottagning är överkryssad.

Fick bort det första gången genom att dela internet via bluetooth. Men nu tycks det inte fungera heller.

Kan ju inte styra de gå funktioner som finns i appen alls samt se laddstatus.

Lite frustrerande. Läste att andra Volvomodeller av My23 tycks drabbas av samma problem. C40 m.fl.

Finns ju inte något sim-kort l dessa så som jag förstått det.
Vet att Volvo hade problem igår med internetuppkopplingen när jag hämtade ut min bil så kunde inte koppla upp mig, var tvungen att internetdela från mobilen. Idag gick det att koppla upp sig via bilen dock.
Nog bäst att ringa din volvohandlare för att kolla läget.
Fick svar från Volvo nu. Det är tydligen ett större fel som främst tycks drabba fabriksnya Volvobilar.
Volvo håller på utreda och försöka hitta en lösning. Man får vackert sitta i båten och avvakta.

Internet via bluetooth funkar iallafall.
Puggento skrev: ons 05 okt 2022, 08:53 Fick svar från Volvo nu. Det är tydligen ett större fel som främst tycks drabba fabriksnya Volvobilar.
Volvo håller på utreda och försöka hitta en lösning. Man får vackert sitta i båten och avvakta.

Internet via bluetooth funkar iallafall.
Jag hämtade ut min nya 2023 V60 i veckan.
Har exakt samma. Efter bilen har stått en natt är anslutningen död.
Fick samma svar som dig, att Volvo jobbar på det.

Det man kan göra för att resetta bara antenn paket/anslutning är att hålla inne framruta defroster knappen i 30 sekunder. Detta har löst problemet för mig varje gång.
Man kan även köra Home knapp resetten.
Hämtade min V60 igår, säljaren informerade att det var lite strul med internetuppkopplingen men att det nog skulle lösa sig om en liten stund. Fan heller, internet är stendött trots reset både på info skärmen och defrostern i omgångar. Har någon hört någon tid för att lösa problemet från Volvo?
Stabilt skrev: fre 28 okt 2022, 06:56 Hämtade min V60 igår, säljaren informerade att det var lite strul med internetuppkopplingen men att det nog skulle lösa sig om en liten stund. Fan heller, internet är stendött trots reset både på info skärmen och defrostern i omgångar. Har någon hört någon tid för att lösa problemet från Volvo?
Har du reggat dig för ett Hot Spot Drive konto och knappat in inloggningsuppgifterna för det i din bils Inställningar?
Antar det. Tycks vara fabrisknya bilar ser jag som är drabbade.
Om det fortfarande är Hot Spot Drive internetabonnemang (gratis) som följer med nya Volvo. Det följde med min MY22 (V90).
https://www.telekom.hotspotdrive.com/#/
Sen lägga in ditt Google kontos inloggning i bilens Inställningar också (om man vill). Nog funka internet i min bil igår när jag körde med bilen till/från jobbet men min är inte fabriskny (MY22). Idag har jag kört med bilen en kort sträcka men använde inte nån funktion som kräver internet, i alla fall inget meddelande om nåt i bilen att internetanslutning saknades.
Hoppas det löser sig snart.
perhall skrev: fre 28 okt 2022, 10:51 Det syns om den inte är ansluten, dels indikerar SOS att det inte fungerar, dels syns ett överstruket moln i Maps-läget
Bra info. Har aldrig behövt kika efter det men det kan ju hända även mig nån gång.
Farthållare 945

Den drivs av vakuum. Dock inte från motorn, […]

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]

V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]