Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hockeyplayer
Jag är ny i forumet. Kör en Volvo XC60 D Momentum Advanced -18 idag.
Väntar på en Volvo V60 T6 Recharge Core Edition MY23 med lite extra utrustning. Beställd i Januari. Planerad leverans v48.
Tog inte 360 kamera som utrustning. Men idag fick jag ett glädjande mejl från Volvo Cars, dom ska starta upp prenumerationer på funktioner ser det ut som. Så det kommer bli en 360 kamera för mig ändå. Hoppas det är okej att jag kopiera mejlet och klistrar in.

Vi installerar en 360-kamera
Det närmar sig produktion av din nya Volvo, och vi är glada att meddela att den har handplockats för en uppgradering! Det innebär att vi bjuder på installation av vår suveräna 360-kamera, utan extra kostnad för dig. Även hårdvaran ingår. För att få tillgång till funktionaliteten behöver du köpa till en prenumeration i Volvo Cars-appen efter leveransen av din bil. Väljer du att låta bli, fungerar kameran som en vanlig back-kamera – och du kan alltid aktivera 360-funktionen vid ett senare tillfälle.

Vill du av något skäl inte ha 360-graderskameran installerad i din bil, ber vi dig kontakta oss via epost: [email protected] inom 14 dagar. Du kan även ringa Kundcenter: 020-94 80 80. Har vi inte hört av dig senast den 29 september går vi vidare med uppgraderingen.

När du startar din prenumeration är de första 30 dagarna kostnadsfria, för att du ska få möjlighet att prova 360-kameran i lugn och ro innan du bestämmer dig. Väljer du att avsluta prenumerationen innan provperioden är över, så betalar du ingenting.*

Vi hoppas att du gillar uppgraderingen och att du vill aktivera och prova 360-funktionen som kommer förenkla din vardag.

Vänliga hälsningar
Volvo Car Sverige
Någon annan som inte tog 360 kamera från början som har fått det här mejlet?
Användarvisningsbild
av sewen
Inte speciellt glädjande alls i mina ögon.. :crying:
Du tror väl inte att Volvo installerar en kamera "gratis" för att vara snälla? Det är enbart för att tjäna pengar på dig och kommande ägare för alltid, kontinuerligt, jämnt och ständigt även efter de sålt bilen.
sewen skrev:Inte speciellt glädjande alls i mina ögon.. :crying:
Du tror väl inte att Volvo installerar en kamera "gratis" för att vara snälla? Det är enbart för att tjäna pengar på dig och kommande ägare för alltid, kontinuerligt, jämnt och ständigt även efter de sålt bilen.
Givetvis vet jag att dom vill tjäna pengar, det är väl inget nytt här i världen. Men man är ju direkt osmart om man tackar nej till en gratis uppgradering av hårdvara med en funktion man väljer själv om man vill använda efter en gratis testperiod. Sedan har man den ursprungliga funktionen(vanlig backkamera) i bruk igen om man inte prenumererar vidare. För mig känns det som en liten värdeökning av bilen
Användarvisningsbild
av sewen
Det som är nytt är sättet man väljer att göra det på.
Smart eller osmart att tacka ja till erbjudandet får stå för dig själv. Jag tycker det vore rätt smart om alla tackar nej till ofoget. Då kommer vi slippa prenumerationer i framtiden som i längden blir dyrare både för dig och oss andra. Smart va? :-)
Beställ bilen med 360 från början om du är ute efter en värdeökning.
av Lockis
sewen skrev: ons 14 sep 2022, 22:26 Det som är nytt är sättet man väljer att göra det på.
Smart eller osmart att tacka ja till erbjudandet får stå för dig själv. Jag tycker det vore rätt smart om alla tackar nej till ofoget. Då kommer vi slippa prenumerationer i framtiden som i längden blir dyrare både för dig och oss andra. Smart va? :-)
Beställ bilen med 360 från början om du är ute efter en värdeökning.
Att sakerna finns där är väl enbart positivt? Är ju ändå inget som tvingar dig att använda dem.

Men, möjligheten finns. Och kan göra en vidareförsäljning lättare. Det är också bättre för Volvo vid tillverkning om man kan standardisera mer i processen.
av KalleJ
Hockeyplayer skrev:
sewen skrev:Inte speciellt glädjande alls i mina ögon.. :crying:
Givetvis vet jag att dom vill tjäna pengar, det är väl inget nytt här i världen. Men man är ju direkt osmart om man tackar nej till en gratis uppgradering av hårdvara med en funktion man väljer själv om man vill använda efter en gratis testperiod. Sedan har man den ursprungliga funktionen(vanlig backkamera) i bruk igen om man inte prenumererar vidare. För mig känns det som en liten värdeökning av bilen
Det är ingen gratis uppgradering. Tror du det har du blivit lurad helt. Ett mer komplext system med fler saker som kan gå sönder. Vid eventuella parkeringsskador blir det bara dyrare.
Kör man av en backspegel blir det också dyrare osv osv.

@Lockis, Det ända poitiva jag ser (för kunsumenter) är om det medföljer garanti på att systemet fungerar sålänge man prenumererar. Gör det de?
@KalleJ. Jag ser din poäng. Men det är för att förhindra parkeringsskador jag tar uppgraderingen. Har du en vana att drabbas av parkeringsskador oftare ju bättre hjälpmedel du har? Och kör du en helt naken bil för att gardera dig mot dyra reperationskostnader ? Finns ju försäkringsbolag som försäkrar saker eller? Villkoren är inte släppta ännu för prenumerationen.
av KalleJ
Återkomm med kostnad och om garantin medföljer. :-)
Parkeringsskador kan uppstå på många sätt. Samma med backspelgar.
Sålänge man har vagnskadegaranti och fullförsäkring med låg självrisk är det självklart få nackdelar. Senare i bilens liv är jag väldigt tveksam till att det tillför något mervärde, om något alls.
Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Alltså frågan är om den inre &aum[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]