- tor 18 aug 2022, 13:50
#1509157
Jag har en Volvo 740 turbo automat från 1990 som står i kallgarage året runt.
Tar ut den varje sommar för några bilturer.
Nu kärvar solenoiden på startmotorn, behöver ofta knacka på den några gånger med en skiftnyckel för att den ska slå till.
Sedan snurrar själva startmotorn bra och bilen startar direkt. Det verkar vara originalstartmotorn som sitter där.
Räcker det att ta loss den och fetta in allt ordenterligt?
Eller är det bättre att byta ut den helt?
Går det att få tag i äkta Boschtillverkade startmotorer eller är allt Kinakopior idag?
Tar ut den varje sommar för några bilturer.
Nu kärvar solenoiden på startmotorn, behöver ofta knacka på den några gånger med en skiftnyckel för att den ska slå till.
Sedan snurrar själva startmotorn bra och bilen startar direkt. Det verkar vara originalstartmotorn som sitter där.
Räcker det att ta loss den och fetta in allt ordenterligt?
Eller är det bättre att byta ut den helt?
Går det att få tag i äkta Boschtillverkade startmotorer eller är allt Kinakopior idag?