Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är ju ingen som vet vad du har för bil eller vet servicehistoriken på den med tidigare uppdateringar. Det ser man hos Volvo ÅF, servar man inte där får man inga uppdateringar.
dannesk skrev: ons 03 aug 2022, 22:12 Det är ju ingen som vet vad du har för bil eller vet servicehistoriken på den med tidigare uppdateringar. Det ser man hos Volvo ÅF, servar man inte där får man inga uppdateringar.
Har en V60 CC MY17 som min serviceverkstad (ej Bilia eller liknande märkesverkstad) säger laddar ner mjukvaran till min bil vid service. Har varit där dom 2 senaste åren och dessförinnan på Bilia. Menar du att jag inte fått min mjukvara då det inte varit hos en ÅF dom två senaste åren?
CabBO skrev:Har en V60 CC MY17 som min serviceverkstad (ej Bilia eller liknande märkesverkstad) säger laddar ner mjukvaran till min bil vid service. Har varit där dom 2 senaste åren och dessförinnan på Bilia. Menar du att jag inte fått min mjukvara då det inte varit hos en ÅF dom två senaste åren?
Vet inte vilken verkstad du servar på eller vilken tillgång de har till mjukvarorna men verkstäder kan vara Volvo Car Pro Partner anslutna men jag misstänker att det endast är de större som har denna tillgång då kostnaden nog är rätt hög för dessa VIDA-abonnemang.
I vilken omfattning din verkstad har tillgång till bilens alla mjukvaror vet jag inte men vet att verkstäder som påstår sig ha tillgång till mjukvaror ändå inte kunnat ladda ner några mjukvarorna till sidosystem som t.ex. mediasystemet eller till automatlådan när man frågat om serviceoffert, kanske de bara haft tillgång till motorstyrningen. Dom måste ju ändå kontakta Volvo ÅF och beställa/köpa mjukvarunerladdningen varje gång dom servar som jag uppfattar det.
workshopsupportguide.volvocars.biz/se/vida/software-download.aspx

I vilket fall så skulle inte jag lämna mina bilar till annan verkstad än Volvo ÅF när det gäller denna typ av service och ingen jag tillfrågat har haft lägre pris på servicen (och inte vissa andra reparationer heller) än min lokala Volvo ÅF i något fall, tvärtom de har varit dyrare.
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]