Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej min ecc lampan blinkar vid start typ 10 sec sen slutar de och funkar ecc som de ska .Jag provade att byta coupe filter och de hjälpte inte jag tror att de finns non felkod att jag måste in på bilia och felsöka bilen fast jag har inte lust att åka dit bara för det nu till frågan vart sitter den sensor eller givare till den för jag vet i 850 sitter vid handtaget inne vid taket men de jag har är en s70 2,5tdi 98-a jag tror att jag har läst nånstans att de sitter bakom galler i mitten av panelen en givare som ska ev. rengöras eller bytas men vart tacksam för snabb svar gärna med bilder om ni har m.v.h diesel
Senast redigerad av 1 volvo_850.se, redigerad totalt 0 gånger.
av christer.d
volvo_850.se skrev:hej min ecc lampan blinkar vid start typ 10 sec sen slutar de och funkar ecc som de ska .Jag provade att byta coupe filter och de hjälpte inte jag tror att de finns non felkod att jag måste in på bilia och felsöka bilen fast jag har inte lust att åka dit bara för det nu till frågan vart sitter den sensor eller givare till den för jag vet i 850 sitter vid handtaget inne vid taket men de jag har är en s70 2,5tdi 98-a jag tror att jag har läst nånstans att de sitter bakom galler i mitten av panelen en givare som ska ev. rengöras eller bytas men vart tacksam för snabb svar gärna med bilder om ni har m.v.h diesel
den sitter på höger sida brevid färdador knappen och tracs knappen
ser ut som en knapp men med små galler.
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
volvo_850.se skrev:tack så mycke för snabb svar jag ska ut och kålla om den är trasigt eller damigt
jag har hitta den givaren och blåste lite på den och de slutade att blinka ecc lampa vid start men nu har kommit tillbaka blinkandet .ondrar om man får blåsa lite med högtrycks luft kanske lite lätt
av christer.d
volvo_850.se skrev:
volvo_850.se skrev:tack så mycke för snabb svar jag ska ut och kålla om den är trasigt eller damigt
jag har hitta den givaren och blåste lite på den och de slutade att blinka ecc lampa vid start men nu har kommit tillbaka blinkandet .ondrar om man får blåsa lite med högtrycks luft kanske lite lätt
det kan nog hjälpa att blåsa rent.ta bort minus kabeln på batteriet ca 1timme så den nollar fel koden, men jag skulle nog sätta en ny jag hadde samma proplem men satte en ny sensor sen var det bra. (D)
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
KÖPTE NY SENSOR SEN SLUTADE BLINKA provade att blåsa bort damm coh skit med de håller par dar den samma blinkande igen då tänkte ja eftersom ska behålla den här bilen köpte jag ny och satte dit och tog bort minus kabel från bateriet 2 timmat för att vara säker så nu funkar det nytt ät nytt :D
Användarvisningsbild
av skovde
volvo_850.se skrev:KÖPTE NY SENSOR SEN SLUTADE BLINKA provade att blåsa bort damm coh skit med de håller par dar den samma blinkande igen då tänkte ja eftersom ska behålla den här bilen köpte jag ny och satte dit och tog bort minus kabel från bateriet 2 timmat för att vara säker så nu funkar det nytt ät nytt :D
Vad kostade den?

Mvh Robert
av timebandit
Den kostar ca 900:- på Bilia
av Rajding
timebandit skrev:Den kostar ca 900:- på Bilia
Är det denna givaren ni menar, se bild:

Bild
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta bytet […]

Polestar 5

Nu går det bygga den. https://www.polestar.c[…]