Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattepojken
Hej
Jag har tagit över en V70 -2006 som gått som en klocka fram till ett par dagar sedan då den gick på förmiddagen och sedan efter lunch ville inte tända över huvudtaget, stendöd. Inga felkoder och startmotorn går runt och allt funkar men den tänder inte.Efter felsökning, kollat säkringar mm prövade jag att spruta in startgas via luftfiltret och då startade den och gick som vanligt så länge jag körde på med startgas. Den dog när slutade med startgas. Vad kan det vara för fel?
av Rådlös
Du beskriver felsökning med startgas och resultatet av den säger att du har ett fel på bränsletillförseln. Nu kan det finnas många orsaker till fel på bränsletillförseln, men ett ofta förekommande fel brukar vara ett trasigt bränslerelä. Alltså ett relä som skall styra bränslepumpen. Börja där.
sicnarf skrev: mån 18 jul 2022, 06:11 Hör du pumpen strax efter att du vridit nyckeln till läge 2? Om inte så är pumpen finito. Ny bränslepump behövs då om inte det är relät som är kass.
Bränslepumpen hörs och kör jag startmotorn luktar det bensin ur avgasröret.
Kan det då vara något relä?
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]