Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McDaniel
Hade lite problem med lyset på gamla kärran innan besiktning och lyckades gå emot jord med en lampa och sen dess får jag inte fram nån ström till någon lampa, har kollat alla säkringar och även bytt styrbord men släpvagnskontakten ger bara svaga pulserande strömmar. Vad har hänt?
Tillägg: Har du kollat att säkringarna är hela genom att mäta säkringarna? Har man otur ser de hela ut men är det inte. Är man osäker kan man behöva byta för att testa också för har man mer otur kan mätning ge okej men verkligheten inte okej.
Är det rätt applikation för det andra styrdonet du provade med? Så att det bl.a är för ett 13 pol med infällbart?
Enklast vore väl kanske att koppla upp sig mot bilen å se eventuella felkoder från TRM enheten?
Min TRM enhet klagade på vänster blinkers ur funktion och kortis höger blinkers. Bytte styrdon och sen funkade allt.
Båda TRM är OK, kom på felet precis innan jag skulle bege mig till Volvo, provade på en kärra med 13 stift ( har 2 olika kärror själv med 7 stift) och då funkade det.
Kom till slut på att det Var Volvos original adapter som hade avbrott mellan ett stift, massa timmars felsökning och sen var det det enklaste!!!!!!
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]