Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Ploman
Hej
Min dotters atraktor vill inte fungera. Helt plötsligt la den bara av och sedan har vi testat olika saker men nu vill jag fråga er. Om den står i några timmar så startar den direkt och går i 2 till 4 sekunder och sen dör den igen. Om jag skruvar ur ett tändstift direkt efter att den dött så startar den utan problem och går på 3 cylindrar till jag stänger av den. Sätter jag sedan i tändstiftet så går den i 2 till 4 sekunder igen lika som om den stått några timmar. Skruvar jag ur stiftet igen så kan jag göra om proceduren ovan. Någon som har en ide om vad det kan bero på? Har bytt stift, testat Anna tändspole som jag vet fungerar. Gnistan på stiften är gul.
Hoppas på hjälp! Mvh Peter
Användarvisningsbild
av lennarte
"Snott" från annat ställe på internet,
Färgen på gnistan kan säga en del om i vilket skick tändsystemet är i, men det förutsätter att tändstiftet är rent. En blå gnista är ett tecken på att gnistan har hög spänning och mycket energi. Men om tändstiftet är förorenat av olja eller sot kan gnistan bli gul eller vit och ger då intryck av att något är fel.
Kan vara att den av någon anledning får för mycket bensin. Felkoder?
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]