Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej har en 945a med b230fk motor som är svårstartad när det är kallt. Nu under vintern har jag haft problem med att starta den, antingen tar det några försök eller så startar den inte alls (om den inte startar brukar den starta dagen efter). När den väl startar brukar den oftast dö fort om man inte håller igång den. Har även hänt några gånger när jag har kört att den fastnar på 2000 varv. Har bytt tändkablar, tändstift, rotor, fördelarlock, och vevaxelgivare, har även rengjort tomgångsmotorn. Detta hjälpte inte märkte jag då den var lika svårstartad på kvällen igen när jag skulle ställa in den i garaget. Men den startar lätt när den stått i garaget en stund. Någon som har nån aning om vad det kan vara?
"Känns" som det skulle kunna vara temperatur givaren för motorstyrningen. Kolla även om det finns felkoder, det underlättar felsökningen. Antingen där finns felkoder eller ej.
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]