Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Valle68
Hej, jag undrar om någon har en serviceplan för xc60 d3 2016 eller vet vad som ska göras vid 9000 mil- servicen.

Senaste servicen gjordes för ett år sen vid 8300 mil med byte av, olja, oljefilter, oljeplugg, luftfilter, kupéfilter.

Idag har den rullat strax över 10 000 mil. Tänkte göra jobbet själv igen men osäker på vad som ska bytas.

Läste någonstans att bromsvätska, spännrulle och multirem ska bytas? Är det så, någon som vet?

Tacksam för svar 🙏
Användarvisningsbild
av Derank
Multiremmen tillkommer, i övrigt inget. det var iaf det sopm gjordes extra på min xc60 D4a på 9000mila servicen.

Har inet tillgång till protokollet längre, då minvolvo inte existerar numera
Användarvisningsbild
av lennarte
Multiremen är viktigt att hålla koll på, min granne (XC70) av nyare modell (VEA?) Råkade ut för att remmen gick av i en rondell. Bilen blev nästan omöjlig att köra, varken styrnlng eller broms funkade när batteriet tog slut. Fick bärga den till verkstad, försäkringen "tog allt". Bilen hade gått drygt 8000 mil och 9000 mils service var inbokad, inkl. byte av multirem. Enligt bärgaren var det inte första gången han bärgade en Volvo med rembrott strax innan 9000 milsservicen. Så håll koll på remmen minsta tecken på "trådar i kanten" så byt den... V60-in jag servade nyligen (inte VEA) kunde jag läsa betecknkngen på remmen så den är inte så gammal. Den motorn har gått drygt 21000 mil och multiremmen byttes troligen samtidigt som kamremmen vid c:a 17500 mil

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]