Moderator: Moderatorer
VolvoB20 skrev: ↑tor 10 mar 2022, 09:09 Aldrig bytt ett ok på mina bilar som gått upp till 36.000 mil..Kul för dig men det hindrar inte att ok fastnar långt tidigare än så..
Erik Å skrev: ↑tor 10 mar 2022, 12:40Ibland skiter det sig trots att vi har både induktionsvärmare och portapower på jobbet.VolvoB20 skrev: ↑tor 10 mar 2022, 09:09 Aldrig bytt ett ok på mina bilar som gått upp till 36.000 mil..Kul för dig men det hindrar inte att ok fastnar långt tidigare än så..
Hade ett bak-ok där kolven fastnat, jag fick inte loss den trots gasol, kofot, slägga mm. Det var skrotat men jag tänkte bevisa att kolven gick att få loss.. nope jag fick ge upp![]()
Erik Å skrev: ↑tor 10 mar 2022, 12:40Jo men det är just därför jag brukar smörja upp kolven ibland för att inte råka ut för det fastnar så sjukt hårt. Brukar spruta in lite lithiumfett bakom damskyddet som omsluter kolven.VolvoB20 skrev: ↑tor 10 mar 2022, 09:09 Aldrig bytt ett ok på mina bilar som gått upp till 36.000 mil..Kul för dig men det hindrar inte att ok fastnar långt tidigare än så..
Hade ett bak-ok där kolven fastnat, jag fick inte loss den trots gasol, kofot, slägga mm. Det var skrotat men jag tänkte bevisa att kolven gick att få loss.. nope jag fick ge upp![]()
Ökendålig funktion. På min BMW k[…]
Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]