Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snöbård
Med Sensus loggade jag bara in min fru i hennes telefon med mitt volvo-id. Alla nöjda.

Ska man göra samma nu när det är googles system i bilen?

Tänker att jag bara har ett volvo-id men i min frus profil loggar jag in henne med hennes google konto. Funkar detta eller måste hon ha eget volvo-id också?
Vi har, på sensus, varsit volvoid. Bilen sitter ihop med mitt och jag delar det med henne. Delar även med min syster som också har eget id.

Om det går att ha så på Andråjd så föreslår jag det konceptet.
Lyckades para ihop min frus telefon med bilen utan att skapa ett nytt volvo-id åt henne. Loggade in henne med hennes gmail för att komma åt google-tjänsterna. verkar funka som jag vill än så länge.
av mippen
Vad används Volvo ID i Sensus till?
Har inte reflekterat över det tidigare men idag såg jag "appen" där man anger sitt id... men ger det ngn skillnad i sensus om man växlar mellan två?
Appen i Sensus används när du skall koppla bilen till ett Volvo-ID. Alltså typ när du köpt bilen. Lite samma som när du skall para ihop blåtand första gången - du måste liksom initiera sekvensen så att säga.
740 som krånglar

Finns inga luftläckor Avgassystem är t&a[…]

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]