Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tralle88
Har en fundering hur de funkar om man vill ha ett simkort i bilen? Om man har ett sånt kan man lyssna på DAB radio? Lättare o styra Spotify och så? Finns de fler fördelar med sim? V60-19
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Sim kortet ger dig möjlighet att dela internet i bilens wifi hotspot samt köra spotify ladda kartor samt realtids info på navigator etc
av ThorHammer
Går ej att dela ut wifi i nya googlekatastrofen som Volvo enl ngn i annan tråd nyligen haft krismöte om.
Användarvisningsbild
av 427cobra
Vill du testa bilens internetuppkopplade funktioner utan SIM kort kan du göra internetdelning från telefonen.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Internetanslutning
Uppdaterad 2021-11-15
När bilen är ansluten till internet går det t.ex. att använda webbradio och musiktjänster via appar.

Bilen kan kopplas till internet via en Bluetooth-ansluten telefon eller ett Wi-Fi-nätverk. För vissa marknader kan bilen även kopplas upp via bilens inbyggda modem. Om bilen är uppkopplad via flera olika källor samtidigt används i första hand den via Wi-Fi, i andra hand via Bluetooth och i sista hand bilens inbyggda modem.
av MickeNSvl
Tralle88 skrev:Har en fundering hur de funkar om man vill ha ett simkort i bilen? Om man har ett sånt kan man lyssna på DAB radio? Lättare o styra Spotify och så? Finns de fler fördelar med sim? V60-19
DAB har ingenting med internet och SIM kort att göra, det är ju nästa generations radion (dvs efter FM radio). Så "internetradio" är inte samma som DAB. Sen finns DAB inte över hela landet och antal stationer är också begränsat. https://sv.wikipedia.org/wiki/Digital_A ... oadcasting
av TommyHje
Har sim kort i min bil och det är suveränt!
Glöm DAB radio,du har internet radio app i bilen och det är kanon,alldrig störningar och kanon ljud.
Behöver aldrig bry dig om att ha telefonen uppkopplad,eller ens ha med dig den!
Spotify och alla världens radiokanaler finns i bilen liksom. :-D

/Tommy
av Hedda83
Jag har en V60-19 med simkort i och mitt spotify är sjukt segt har jag lyssnat på spotify och stänger av bilen för att tex tanka så tar det ca 2-3 min för uppspelningen att komma igång sen när man kör vidare. stannar även på buufring mitt i eller mellan låtarna fast jag har full täckning!

Är det nån mer som har samma? är det mjukvaran som måste uppdateras?
Jag jämförde med min fars v60 cc -20 och hans återupptar på bara några sekunder efter han har stannat bilen och den buffrar aldrig heller....
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Köpte en beg. V90 -18 förra året, testade ett tag med eget SIM men övergav det ganska snabbt då det egentligen inte tillförde något och Spotify-appen aldrig fungerade något vidare (läste i någon tråd att hårdvarukraven ställer till det på bilar som redan är bara några år gamla).
Användarvisningsbild
av bem
kebabpizza skrev: tis 08 mar 2022, 16:36 Köpte en beg. V90 -18 förra året, testade ett tag med eget SIM men övergav det ganska snabbt då det egentligen inte tillförde något och Spotify-appen aldrig fungerade något vidare (läste i någon tråd att hårdvarukraven ställer till det på bilar som redan är bara några år gamla).
Gäller ha splitternybil då om man skall använda Spotify... :-)
Antagligen därför Spotify spelar som en dans i min V90 T6 Recharge MY22 - ny bil. Med Telekom Hot Spot Drive gratis-abonnemang för internetåtkomst i bilen, som följde med bilen från Volvo. Spotify har inte "hickat" nån gång än i bilen. Tror jag har högsta ljudkvalitet vald i appen nånstans. Jag vet inte ens om det går sätta i eget SIM i min bil.

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Kontakt säkringsbox

Jag har för mig att en JAE-tång kostar […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt, du ser ut att ha bra skick på bilen,[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Idag är det regn ute, vad passar då b&a[…]