Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hello!
Idag skulle jag leka lite med + polen under motorhuven (på min XC90 T8 2019) och av misstag gjorde insexnyckeln kontakt mellan + och en annan motordel som är väldig nära. Det blev några gnistrar och sedan var det inte längre ström i pluspolen...
Bilen fungerar som det ska både med elmotorn och bensinmotorn men visar ett felmeddelande:

"12 V Battery Fuse failure! Service required"

På internet hittar jag bara det: The car’s charging point is only intended for jump-starting the car itself. The charging point is not intended for jump-starting another car. Using the charging point to jump start another car may cause a fuse to blow, which means the charging point will stop working. When a fuse has blown the message 12 V Battery Fuse failure Service required is shown in the driver display. Volvo recommends that an authorised Volvo workshop is contacted.

Dagen efter imorgon vi ska köra till Sälen. Volvo har inte tid att prata med mig.

1. Hur viktig är den här säkringen? Kan jag köra på min semester?
2. Var ligger den här säkringen? Att byta en säkring kan inte vara så svårt...
Tack så mycket!
Senast redigerad av 1 TheBigG, redigerad totalt 0 gånger.
TheBigG skrev: tor 24 feb 2022, 18:29 Jag har varit där och förklarat. Det ända svaret jag får är att de har inte tid...
Om det är en Volvoåterförsäljares verkstad som sagt så låter det märkligt. Såvitt jag vet har t.ex. min ”Volvoverkstad” beredskap för akut hjälp. Men kanske inte alla. Hoppas du får hjälp av någon.
Montera dragkrok V90cc

Det var många år sedan som dragkrokar […]

Att hälla i diesel motsvarar ungefär 12 […]

D4 VEA dricker olja

Hittade stort olje läckage droppar olja runt […]

Volvo s70 1998 problem med luften

Hej kloka individer på detta forum. Är[…]