Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oaritchi45
Har en V70 2,4D -06 f.d. taxi. Jag har några frågor som jag hoppas någon här kan ha svar på:

1. Inloggad på "Min Volvo" stod det angivet under specifikationer: "Styrning - Taxi". Någon som vet vad det innebär, har taxiutförandet någon speciell konfiguration på styrningen?
  2. Har taxiutförandet andra konfigurationer från fabrik jämfört med standardutförandet i övrigt, exempelvis andra konfigurationer av chassi eller av mjukvara i motor eller andra moduler?
Vad jag själv vet är att den har takantenner monterade, extra taklampa över baksätet och restvärmare. Den har också en knapp på panelen under ljusreglaget som jag tror är överfallslarm. Har inte tryckt på knappen än eftersom jag inte vet hur man får stopp på det. Jag vet däremot inte om allt detta är fabriksmonterat.
Oaritchi45 skrev: lör 05 feb 2022, 14:49 Har en V70 2,4D -06 f.d. taxi. Jag har några frågor som jag hoppas någon här kan ha svar på:

1. Inloggad på "Min Volvo" stod det angivet under specifikationer: "Styrning - Taxi". Någon som vet vad det innebär, har taxiutförandet någon speciell konfiguration på styrningen?
  2. Har taxiutförandet andra konfigurationer från fabrik jämfört med standardutförandet i övrigt, exempelvis andra konfigurationer av chassi eller av mjukvara i motor eller andra moduler?
Vad jag själv vet är att den har takantenner monterade, extra taklampa över baksätet och restvärmare. Den har också en knapp på panelen under ljusreglaget som jag tror är överfallslarm. Har inte tryckt på knappen än eftersom jag inte vet hur man får stopp på det. Jag vet däremot inte om allt detta är fabriksmonterat.
viewtopic.php?t=2418

viewtopic.php?t=3898
UnleashFusion skrev: lör 05 feb 2022, 15:03 viewtopic.php?t=2418

viewtopic.php?t=3898
Tack. Tyvärr verkar det råda osäkerhet kring vad som finns och inte finns där. Efter att ha läst trådarna kan jag åtminstone lägga till följande som även finns på min:

• Extra golvmatta bak, som går över mittunneln.
  • Större batteri, innan jag bytte till ett nytt av normalstorleken.
Det ska tydligen sitta en annan säkringsbox och en extra kabelmatta på taximodellerna. Någon som vet var boxen sitter (eller är det att taximodellen har större säkringsbox, inte en extra?) och hur kabelmattan är dragen?

Hade samma problem med en T6 -23 utan bränsle[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]