- tor 09 dec 2021, 10:57
Jag har en V70 -05 som takluckan inte fungerar på.... Jag har läst ut felkoder och får bland annat fram att glaskrossen har löst ut (en av dessa små "ploppar" satt också löst) och jag har också fått felkod på sirenen (klassiskt) och allt detta verkar göra så jag inte kan använda takluckan, Så min fundering är om jag programmerar bort larmet helt via VIDA (på en verkstad) kommer takluckan då att fungera i och med att larmet försvinner? det hade varit jäkligt smidigt då jag inte behöver larmet och det skulle kosta ca 250kr för omprogrammeringen.
Sedan tänkte jag, när jag ändå har bilen uppkopplad till VIDA ställa in lite andra funktioner. Det jag vet man kan göra är bland annat att ställa om stolsvärmen så den grillar på lite mer, men finns det mer funktioner som man kan passa på att få omprogrammerat?
Jag tänker tex om man kan få så att alla fönster och taklucka öppnas/stängs om man trycker några gånger på fjärrkontrollen?
Finns det andra funktioner som man skulle kunna passa på att fixa till?
Sedan tänkte jag, när jag ändå har bilen uppkopplad till VIDA ställa in lite andra funktioner. Det jag vet man kan göra är bland annat att ställa om stolsvärmen så den grillar på lite mer, men finns det mer funktioner som man kan passa på att få omprogrammerat?
Jag tänker tex om man kan få så att alla fönster och taklucka öppnas/stängs om man trycker några gånger på fjärrkontrollen?
Finns det andra funktioner som man skulle kunna passa på att fixa till?