Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hagfeldt
Hej, jag har köpt en original subwoofer till min 2005 V70 Summum med HU-850 och jag får inte igång baslådan. kablaget är den gama varianten upp till -04 men han jag köpte den ifrån har moddat om den så den skall passa -05 och nyare, den har även använts i en faceliftad modell. Det jag har gjort är:

1. kopplat in kontakterna till högtalarna i D-stolarna
2. jordat op jordpunkten framför batteriet
3. kopplat in pluskablarna i nummer 17 och 18 (sidan 16 i manualen)
4. kopplat in remoten till plats 7 på baksidans kontaktstycke (sidan 17)
Dock så får jag inte ner remote kabeln riktigt i kontaktstycket som sitter på baksidan av REM så där skall jag fixa till. Men jag ville prova och se om baslådan iallafall fungerar men ingenting händer när jag sätter remoten på pluspolen på batteriet, för då borde väll baslådan hoppa igång?

Någon som vet om det finns färdigdraget kablage (HU-850) eller har man bara det om man beställde subwoofer från fabrik?

Mvh
av hagfeldt
Felet hittat så jag besvarar mitt egna inlägg.. Det började med att remotekontakten var lite skadad så jag inte fick ner den ordentligt i kontaktstycket som sitter på baksidan på REM, tänkte att jag fixar till det sen, men jag ville iallafall se så baslådan fungerade så jag satte remote direkt på plus på batteriet utan att det hände något. Men nu fick jag tips om att prova sätta remote på jorden och visst hoppade den igång då! Jag utgick helt från att remote skall vara på plus. Så nu ska jag fixa ny kontakt bara så är allt löst =D
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]