- tis 16 nov 2021, 18:15
Hej! Jag bytte till vinterdäck nyligen och efter bytet märker jag däckvibrationer som börjar i 80 km/h känns i ratt och säten även bak enl passagerare. Provade att balansera alla 4 däck utan något resultat.provade att bytta framdäcken till bak ingen skillnad. Provade ta bort 1 däck i taget och sätta reservhjul på provade alla 4st och samma resultat ingen skillnad. Så frågan är om det har med hjulinställningen att göra men kan det ge vibrationer och just när man bytt till grovmönstrade vinterdäck?. Jag har däremot bytt hjullager fram båda sidor i sommras och bakre främre länkarmsbussning båda sidor utan att göra en hjulinställning, men med sommardäcken gick det ju bra och de var inga vibbrationer. Jag har orginal fälgar på både sommar och vinterhjulen. Och innan ja la däcken som nu vibrerar i källaren förra säsongen var de inga fel på dom inga vibbrationer så att dom blivit skeva när dom legat i källaren vore ju otroligt. Sökt mycket på google men inte lyckats hittat något liknande situation med så komplex situation som denna. 
- By jornor02