Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marwi
Det blipprar förbi ett meddelande i förardisplayen där det står något om att Max uppkopplingstid är nådd. Någon som vet vad det kan bero på och hur man avhjälper det?
Användarvisningsbild
av bem
Vad har du för internetleverantör, abonnemang, för din Volvo för det inbyggda modemets SIM-kort i bilen?
Jag har Deutche Telecom ”Hot Spot Drive”. Tror inte det är nån gräns på nyttjandet med det abonnemanget, som följde med gratis med min V90 T6 Recharge 2022.
/Bo
av least
Det är inte så att det står max urkopplingstid uppnådd? Och kommer när du gasar, samtidigt som du har farhållaren aktiverad.
av AndS
Kan säkert skilja men på vår kopplas då även farthållaren ur, ingen varning före om jag nu minns rätt då det händer så sällan.
av Malmstroem
Det är ju det som är varningen som kommer när farthållaren kopplas ur.

Det står något om "max urkopplingstid uppnådd". Du har med andra ord tryckt på gasen och kört över den hastighet du har farthållaren inställd på rätt länge. Då kopplas fathållaren ur, och bilen talar om det genom meddelandet "max urkopplingstid uppnådd".

Du kan gasa på en kortare stund, släpa gasen, och återgå till tidigare inställd hastighet. Gasar du själv för länge (det är rätt länge...) så slår fathållaren av. Bilen talar också om att den slagit av farthållaren med meddelandet ovan.
Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Det enda "problemet" jag märkt med […]

Jag får vänta ett tag, har inte hunnit […]

Fredag eftermiddag så provar här fö[…]