Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Slickmaster
I min V70N sitter en HU-803 stereo. På massa sidor på nätet står det hur man ska ta sig in i de gömde menyerna och den extra eq'n. Hur jag än gör kan jag inte komma in i just eq'n... Grymt störande. Jag kommer in i vissa andra menyer men de innehåller inte samma inställningar/parametrar som det ska enligt dessa instruktioner man kan hitta.

Min fundering är om det finns olika mjukvara i HU-803 beroende på från vilket år de är. Min är en 2000 så jag måste ha första versionen då jag har nya modellen. De jag talat med på Volvo vet inte, och nån mjukvaruuppdatering verkar inte gå att göra enligt dem.

Nån som har samma problem eller vet något om ev. mjukvaror?

/Ola
av Daddan
Jag får inte heller fram de menyerna i min HU803 -00...
av Slickmaster
Känns som det måste vara nått med första versionen av stereon... Jag har testat på senare modeller och där har det ju funkat.

Mvh
/Ola
Användarvisningsbild
av håret
funkar inte på min heller. har en v70 -01
Användarvisningsbild
av elmuppo
Funkar kanon på min 99:a. har en HU-801. Samma stereo.
av Engmark
Slickmaster skrev:I min V70N sitter en HU-803 stereo. På massa sidor på nätet står det hur man ska ta sig in i de gömde menyerna och den extra eq'n. Hur jag än gör kan jag inte komma in i just eq'n... Grymt störande. Jag kommer in i vissa andra menyer men de innehåller inte samma inställningar/parametrar som det ska enligt dessa instruktioner man kan hitta.

Min fundering är om det finns olika mjukvara i HU-803 beroende på från vilket år de är. Min är en 2000 så jag måste ha första versionen då jag har nya modellen. De jag talat med på Volvo vet inte, och nån mjukvaruuppdatering verkar inte gå att göra enligt dem.

/Ola

Hur gör man för att komma in i de gömda menyerna?
Användarvisningsbild
av falcon
Jag hade in min bil för byte samt uppgradering av mjukvaran för gasspjället, där så killen att det inte gjorde ngn skillnad vad man hade för mjukvara.
Användarvisningsbild
av freak1
Engmark skrev:
Slickmaster skrev:I min V70N sitter en HU-803 stereo. På massa sidor på nätet står det hur man ska ta sig in i de gömde menyerna och den extra eq'n. Hur jag än gör kan jag inte komma in i just eq'n... Grymt störande. Jag kommer in i vissa andra menyer men de innehåller inte samma inställningar/parametrar som det ska enligt dessa instruktioner man kan hitta.

/Ola

Hur gör man för att komma in i de gömda menyerna?

Ja, Slickmaster, berätta hur man kommer in i menyerna är snäll :D .
av Mjukvara
Hej
Det är inte helt rätt det har inte med mjukvaran i sterion men det har med carconfigen att gör som ligger i Cem eller PJB som den hetter i nya S40-V50 den säger hur bilen är specad där måste den vara specad med rätt sterio försärkare o högtalare anars blir det inte rätt

MVH.Mjukvara
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]