Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Originalhjulbultarna börjar se allt för tråkiga ut, ser ut som de börjat rosta och det går inte att få dem rena. Så nu ska jag skaffa nya till sommaren, de som sitter där idag är "tvådelade", en bult och sen en lös konisk hylsa. Finns det kromade bultar hos Volvo som inte är tvådelade? De jag har nu är inte kromade. Antar att den lösa konan är för att få ner kostnaden och kunna använda samma bult till flera modeller och bara byta konan.

Eller ska jag helt enkelt köpa nya hjulbultar från en däckfirma? :)

Sen ska det inhandlas låsbultar också, samma sak där Volvos eller tredjeparts? Vet inte vad Volvo har för typ av låsbultar men endel är ju helt värdelösa.
av varri
Jag kör "tredjeparts" bultar samt låsbult. Köpte från gummihuset nya fälgar & däck, fick då med bultar samt låsbult till min V70. Inga problem, blanka å fina=) Låsbulten funkar primus, dessvärre för grannen funkade inte helmias (volvos) låsbult lika fint efter helmia dragit åt dessa med muttermaskin.. höhö
Användarvisningsbild
av ER
Volvo kör med MC Gard men dom passar inte på alla fälgar pga att en del har mindre hål till bultskallar än Volvos egna, tex passade dom inte på mina.
Billigt krafs från Biltema eller gummihuset osv fungerar väl ok men åtminstonde jag sover bäst med riktiga låsbultar eller specialanpassade för varje fälgmodell som fyller ut hela bulthålet och finns hos intera som sägs vara mycket svåra att få bort för klåfingriga personer. Iaf när bilen är parkerad där dessa personer kan finnas i närheten eller bilen står utomhus nattetid.
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]