Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Emmsi
Hej, har en v70N -08. När man svänger fullt åt vänster så låter de något skrapljud, låter som de kommer från höger framdäck. Endast vid nästintill fullt rattpåslag och även vid fullt, krypkör man så låter de ingenting. Slutar direkt om man vrider rakt ratten. En anings sänkt och 19 tumare, däcken tar i men detta är något annat högre ljud. Någon som har någon aning om vad de kan vara? Ingenting när man svänger åt andra hållet.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Kan kanske vara yttre drivknut.
Låter det vid vänster sväng i högre farter o mindre ratt utslag brukar då vara ett malande ljud. Man kan då misstänka högra hjullagret?.
Ljud är ju jävligt svårbedömt så här.
Kan ju vara båda eller nått annat vem vet.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kolla inne i innerskärmen om det inte är skrapmärken någonstans.. och inne i fälgen.
Skulle kanske kunna vara bromsskölden som tar emot någonstans och trycks in mot bromsskivan
av borstarmicke
Hade ungefär så på min 2010:a fast vid högersväng, bytte vänster hjullager och det blev underbart tyst... :)

Ett test du kan göra är att sätta framvagnen på pallbockar, lägga i friläge och snurra på ett hjul samtidigt som du håller på fjädern, vibrerar den är hjullagret dåligt. Läste detta på nåt forum och det funkade iaf så på min bil, vibrerade på vänster sida och inget på höger.

Kändes ju rätt tydligt när jag väl hade det gamla lagret i näven och snurrade på det... :)

Beställ ett eget batteri och byt. https://w[…]

Det borde vara detalj nr: 3 på bilden. D&ari[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Gå in på Google play butik och sö[…]

Är det samma om du håller dig till ladd[…]