Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej!
Behöver hjälp med inkoppling av slutsteg och baslåda och möjligen också bakhögtalare i en 245. Hur kopplar man? Har sett kopplings kit som finns att köpa är de bra? tar man 12v till slutsteget direkt från batteriet eller finns det framdraget och avsäkrat en reservmatning?

Bashögtalare har jag 2 st blueline blaupunkt som behöver låda. Har ev slutsteg också. Huvudenhet har jag redan också, någon billighetsvariant men den funkar.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Kopplingskitten är oftast av varierande kvalitet, men ofta styr prislappen kvalitén. Strömmen är ok att ta från batteriet, men glöm inte att säkra av ordentligt. Låda till dina basar säljs lite varstans ,men jag rekommenderar dig till närmaste bilradiobutik för att hitta rätt låda till dina subbar. Viktigt även att du har delningsfilter för att ha rätt frekvens/ljud till rätt högtalare. Kolla även efter ett rätt dimensionerat slutsteg till dina basar så att motståndet(ohmantalet) stämmer mot högtalarna. Kör du två basar paralellt så blir motsåndet(residensen) halverad och belastar steget mer. Givetvis är det en fråga om vad du är villig att lägga på lösningen.

Var du på Sweden Rock? Tyckte det såg […]

Ja allt i bilen är ju 12V så de ska ju […]

Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätaren […]

Hej! Bilen, en laddhybrid, närmar sig kamrems[…]