Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomas345
Tjena, jag beställde en ny höger drivaxel från skruvat, och dom verkar ha skickat rätt, men den ser inte ut som den gamla. Har även hittat bilder på bildelsbasen.se och dom ser också ut som den nya dom skickade mig.
Den nya är ett par centimeter längre och har ett skruvformat mönster bakom splinsen.
Vill inte provmontera då jag vill kunna returnera om det inte passar.
Se bifogade bilder. Någon som vet varför dom är olika? Passar den nya?

Mvh, Tomas

20210822_201343.jpeg
20210822_201343.jpeg (993.91 KiB) Visad 623 gånger
20210822_201356.jpeg
20210822_201356.jpeg (935.78 KiB) Visad 623 gånger
Användarvisningsbild
av Hasse53
Drivaxeln från Skruvat är avsedd för en V70N med manuell växellåda, den är för lång och båda knutarna är av samma sort(rzeppa), således passar den inte till din bil.
På en automat skall inre knutar vara tripoder. Dina gamla drivaxlar har tripodknutar som inre knutar och känns igen på ett typ trekantigt ytterhölje. Inre delen av till en tripodknut syns längst ner på bild 2. Kolla även vänster drivaxel som du hade sånt besvär med.

Det är konstigt att dom som säljer reservdelar kan snurra till det med drivaxlarna så totalt.
av ostene
Du skriver att du vill returnera drivaxeln om den inte passar.
Jag vill varna för Skruvat!
Fick fel oljefälla till min V70, 2.5t, turbo, 2006 som jag returnerade eftersom den inte kunde monteras
pga. ett rör som satt fel. Jag fyllde i de papper de krävde och betalade frakten kontant . Sen kom det inga
pengar in på mitt konto. Efter två påstötningar fick jag veta att paketet skulle gå till en adress och
papperet till en annan adress på samma gatuadress. Och man kunde inte göra som jag gjort
och då blev det ingen återbetalning.
Tänker göra en ARN-anmälan för vilseledande reklam. Alla som drabbas av detta tjuveri borde
göra anmälan till ARN så detta stoppas.

Två till ämnet relaterade frågor:[…]

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]

Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]

Servicemeddelande - Volvo On Call?

Beställ ett eget batteri och byt. https://[…]