Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PålssonsTKM
V70xc 2002 axd aut
B5244t3.
Hej, kan börja med att mitt mätarhus är stendött så ser inga meddelanden i den.
Jag märkte en dag att den tog 1 sek längre på sig att starta, sedan går den precis som den ska. Men sen när jag har kört ett tag och stänger av och sedan startar så startar den normalt och långsammare typ varannan gång (4ggr) sedan vid "nästa" startförsök går inte bränslepumpen igång och den går inte igång på lång tid. Bilen stod en vecka och sedan bytte jag relän och rev inredning ochkollade lite allmänt.. sedan skulle jag bara prova och den starta sedan började den bli likadan med sega startar till och från sen stendöd pump..

Jag ska låna en felkodsläsare av en kompis om ett par veckor men undrar om jag kan få någon vägledning innan dess om någon varit med om liknande.. kan som sagt inte se om startspärren är aktiverad eller inte heller.
Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Greffel
1. Startar bilen fint om du använder startkablar från annat fordon ? Om ja så bode ett nytt batteri göra susen
2. Du verkar siktat in dig på bränslepumpen? startar den om du först vrider nyckel till läge 2 och väntar någon sekund för att sedan vrida hela vägen och starta?

Jag får alltid en obehagskänsla när du säger "bytte jag relän och rev inredning och kollade lite allmänt". Sitter det nu rätt relä på rätt plats?
av m2c
Kolla om den startar på startgas. Startspärren blockerar inte bara pumpen. Går den igång på startgas så får du antingen byta pump direkt, eller om du tvivlar mäta vid pumpen om det kommer ström fram till den.
av PålssonsTKM
Ska kolla imorn om han startar på startgas. För att ""utesluta" startspärren. Ska ev läsa felkoder då också.. om tillgång till läsare finns då.
Leta fram elschema till bränslepumpen och kolla om ström kommer fram och om man får snurr på den vid strömsättning. Tips över lag mottages tacksamt

När jag skrev om att bytt relä och rivit inredning så var det att jag kopplat ur batteriet och demobterat inredning för att komma åt pumpen, men jag hann aldrig komma fram till vilka kablar som var ström till pump. Så jag kom på att jag kunde kolla reläet så jag skiftade plats på 2st vid pedalerna och kopplade dit batteriet och vips fungerade det. Trodde då att problemet var löst vilket det inte var. Förstår din obehagskänsla när det låter som att jag bara rivit bilen bara för att osv...

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]