Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hybq
Hej!
Nu kommer nästa fråga efter ha fått svar på om jag hade automatisk nivåreglering eller inte, vilket jag hade.
Jag vill då eftermontera en dragkrok - helst fast krok.

Va idag inne på Volvo och frågade på en fast krok, då säger dom att det endast är deras delbara drag på 8500:- som passar eftersom det är en R-Design. Jag har väldigt svårt för att tro på detta, eftersom det finns så många hjälp skälar här så hoppas jag på svar här om det verkligen stämmer.

Har kikat på dragkrokskungen, dragkorkslagret mfl, men hittar ingen information där heller..

Mvh
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hade själv köpt från bildelsbasen med kablage, Volvo original och sedan mjukvara för detta hos Volvo ÅF :) Satt dit det själv, sedan mjukvara :)
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Jag har fast drag på min R-Design -11, Volvo original (Brink).
Din återförsäljare har tokfel.

Däremot stämmer det att R-Design/sportchassi med nivåreglering har en särskild krok, men den finns alltså både som fast och delbar.
av hybq
Tack för era svar!
Skönt att det finns folk som kan mer än Volvo själva.
När jag söker original artikel nummer 31414266 tex på bildelsbasen, så finns det de krokar med visuella artikelnummer också.
Passar de också?

Mvh

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]