Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JAMES
Jag har e xc90 T6, som när jag startar går upp i varv ca 2500-3000 i ca 20-30 sekunder innan den går ner till ca 1000
Min fråga e så de ska vara , och om inte va ska jag göra
En annan fråga ibland efter ha haft den på tomgång så låter de från vänster sida fram på motorn , ett gnislande ljud,låter som en rem, e de någon som vet va de kan vara
tack på förhand
av volvoR+s60
JAMES skrev:Jag har e xc90 T6, som när jag startar går upp i varv ca 2500-3000 i ca 20-30 sekunder innan den går ner till ca 1000
Min fråga e så de ska vara , och om inte va ska jag göra
En annan fråga ibland efter ha haft den på tomgång så låter de från vänster sida fram på motorn , ett gnislande ljud,låter som en rem, e de någon som vet va de kan vara
tack på förhand
Din första fråga är ja det kan bli så.
Din andra?? hmm låter det en liten stund, sen slutar det??
Eller fortsätter det?
av S.t.r.a.n.D
Angående förrsta fråga, Jaa de ska vara så. Håller på med nya volvobilar som ska levereras om vissa gör så har jag märkt. Vet inte varför och vad det beror på med dom gör så och eftersom flertalet NYA bilar också gör det så är det nog inget som är negativt.
Användarvisningsbild
av Snajper
Hej!!

Andra trådar behandlar denna fråga och svaret är att tomgången ligger lite högre vid kallstart för att få upp lite temperatur i katalysatorn så att den kan rena optimalt redan på ett tidigt stadium.

/Snajper
Användarvisningsbild
av JAMES
angånde den andra frågan ,ljudet kommer tillo från,kan försvina i flera veckor.
den kan försvina efter ca 5-10 minuter
av volvoR+s60
JAMES skrev:angånde den andra frågan ,ljudet kommer tillo från,kan försvina i flera veckor.
den kan försvina efter ca 5-10 minuter
Testa starta bilen utan Ac?? försvinner ljudet?
Användarvisningsbild
av JAMES
ja de tycks den göra, varför gör den de???
Användarvisningsbild
av greeeken
Kompressorn till AC:n som låter då
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]