Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofari
Hej alla,

Detta gäller min sambos V60 D2 2016. Motorlampan har under några månader tänts då och då och sen slocknat. Inte röd utan bara gul/orange. Bilen är regelbundet servad på volvo och senast idag. Den felsöktes och felkoden visade på EGR'en. De sa att ingen fara så länge den i te lyser rött. Bilen går perfekt osv men nu närmas semestern. Vågar vi åka ner i eu eller vad säger ni? Bilen går ju mest i stan Gbg och får aldrig blåsas ur ordentligt? Kan det vara det?

Mvh Mange

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

av volvofari
volvofari skrev:Hej alla,

Detta gäller min sambos V60 D2 2016. Motorlampan har under några månader tänts då och då och sen slocknat. Inte röd utan bara gul/orange. Bilen är regelbundet servad på volvo och senast idag. Den felsöktes och felkoden visade på EGR'en. De sa att ingen fara så länge den i te lyser rött. Bilen går perfekt osv men nu närmas semestern. Vågar vi åka ner i eu eller vad säger ni? Bilen går ju mest i stan Gbg och får aldrig blåsas ur ordentligt? Kan det vara det?

Mvh Mange

Och tänkte om den får lite riktig tysk soppa så det kanske rensas ordentligt..Bild

av volvofari
Lobocut skrev:Exakt hur gammal och hur långt hart den gått? Du har garanti på detta i 5 år/8000mil.
Den har rullat över 10' har jag för mig?

av volvofari
TommyP86 skrev:Ta tag i det före semestern. Det kommer aldrig bli billigare och enklare än att göra det i lugn och ro här hemma.
Är det en dyr historia eller?

Idag har den fått köra släp fö[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]