Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av birger24
Tja vet inte om det är fel på min stereo en SC-805 (v70 -98 )
den läser nämligen inte cd-r skivor, läser vanliga köpe musik-skivor utan problem.
Är det nått fel eller läser den här stereommodellen inte cd-r skivor bara?
av PJ
cd-r skivor funkar hur bra som helst i min, sitter i en V40 -00 tror det är en sc-805
Användarvisningsbild
av Brezzz
Ibland funkar vissa skivor enligt min erfarenhet dåligt om dom är brända med för snabb hastighet. Prova att bränna en skiva på 4x hastigheten så kanske det funkar.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Hhm.....Detta har jag oxå märkt (har en HU-603). Såvitt jag vet så är det Alpine som gör HU- serien & av samma brända skivor som jag använde i min Pioneer spelare i min gamla bil så fungerar vissa utan att ibland hacka & vissa gör det. Pioneers spelare är vad jag vet de enda som ALLTID läser brända skivor utan problem oavsett märke på skivorna i sig.(& har alltid gjort så i motsats mot de flesta andra märken). Nu vill jag helst inte byta ut min HU-603....så, jag får helt enkelt acceptera det hela.

Tycker i alla fall att en tillverkare som Alpine borde ha rett ut ett så irriterande problem som detta med tanke på vad deras Volvo enheter trots allt kostar.

Är helnöjd med ljudet även om jag funderar på att skaffa ett begagnat PA slutsteg.
av varri
i min SC-805 funkade alla CD-R klockrent, dock har man ju ibland problem med budget skivor i för hög hastighet som börjar att hacka lite här och var.

Sedan vägrade dock spelaren ta några fler skivor över huvudtaget, så jag hoppade på den visade för tanten, som i detta skede blev tvungen att säga ja till ett byte å inte skjuva fram det till en ny månad (igen), så då blev det en Panasonic CQ-C8403N. Ljudet blev 100 gånger bättre än med volvos stereo, då den inte ville ha att göra med mina RF steg ;)

Jag säger som så (samma jag säger till mina kunder): Köp ett par bra skivor (TDK, Verbatim, Fujifilm) som är erkänt bra. Bränn dessa inte i maxhastighet, utan pröva 24x eller mindre om man har tid samt lust.
Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]