Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Emmsi
Hej, har en 940,när jag köpte denna för över ett år sedan så satt det ingen lambdasond på, men har nu tröttnat på den höga bränsleförbrukningen. Köpte en lambdasond på biltema, har ingen katt så fick borra ett eget hål och skria i den i en mutter i avgasröret precis efter grenröret. Använt en sådan mutter som är till för lamda, därför vet jag att den ska kunna läsa av värdena. I och med att lamdan är helt ny men fortfarande inte funkar så måste det var något annat fel. Verkstad har mätt i kontakterna i motorutrymmet, minus fanns men inte plus, men de antydde att plus inte behövdes då den endast hade med kallstarten och göra. Även provat att rycka säkring 1 men problemet kvarstår, även den höga bränsleförbrukningen kvarstår. Någon som vet vad felet kan vara, eller har något tips på vad man kan kolla efter?? :-) Vad går kontaktstyckena i motorutrymmet någonstans? Något man kan kolla där? väldigt trött på att det drar 2,5L milen ;-)
Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]