Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av johan87
Tänkte bara lite amatörmässigt lacka om bilen men vet inte vart man köper någon färg för detta.
Funkar det me vanliga sprayflaskor?
Användarvisningsbild
av hova_71
*Biltema
*Mekonomen
*Micro
*Volvo

Några ställen som säljer färg till bilen :D
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
beror på vart du bor men en lokal färgfirma alternativt billacks butik...vore väl lämpligt ...om du bor i närheten av luleå kan jag tippsa dig om lackbutiken 0920 21 11 90
av Whiplash
Fortsätter i samma tråd..
Har fastnat för Volvos Laserblå och undrar var man kan få tag i den. Finns den måhända i Volvo butiken eller måste den specialbeställas? Prisidé?
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
ring lackbutiken 0920 21 11 90 dom kan skicka med buss gods ..och dom har färg till alla bilar oavsett märke och årsmodell
av Whiplash
Tack för tipset. Ska höra med Volvo först och se om dom kan fixa och till vilket pris.
Användarvisningsbild
av olafixar
Whiplash skrev:Tack för tipset. Ska höra med Volvo först och se om dom kan fixa och till vilket pris.
Tror nog som Tvåförtifeman att bästa (och billigaste???) sättet och få tag i färgen är via en billackerare. Färgen är ju som int nå Volvo-special utan ALLA lackfirmor har ju möjlighet och blanda till den. Jag har till och med köpt Volvofärg från Bejers som är en byggfirma i Luleå :lol:
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
a men vebbis när du köpt färg via bejers så är det ändå lackbutiken som gjort färgen

Dom ser ut att funka bra. Tack

Hej. Jag upptäckte att min xc60 Polestar engi[…]

Den stora annons-tråden

https://www.facebook.com/share/1ERJAw2sDs/?mibexti[…]

Tog på mig att undersöka grannens S60 f[…]