Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1436483
Jag tittar på att köpa en Volvo 850 Turbo '95 för college. Det är en ensam bil och servicades regelbundet av Volvo. Det är i gott skick kosmetiskt - inga bucklor, dingar eller oxidation på utsidan. Lädersäten är i gott skick. Det var uppenbarligen välskött.

Mina problem: bilen är extremt hög körsträcka. 200k +. Enligt vad jag förstår är de mestadels motorväg mil. Ägaren bytte kuggrem en gång, men jag antar att det är på grund av en ny förändring just nu. Luftkonditioneringen har slutat fungera (finns det en vanlig orsak till detta på 850-talet?) Och ABS / Tracs-lampan lyser. Han frågar 2500 dollar, vilket verkar högt.

Tankar om detta är ett klokt köp? Något jag ska se upp för när jag inspekterar bilen? Det går bra, men jag undrar om luftkonditioneringsfrågan och den höga körsträckan kan komma tillbaka för att bita mig. Skål.
Användarvisningsbild
av BOFH
#1436510
Are we talking 200k KM or 200k Miles?
200k KM is not a lot for a well kept and serviced Volvo, at 320k I would be cautious. Lots of things that should have been changed out or fixed by then. Probably not worth 2500 dollars on the swedish market. That said, if all the service records are there, long time owner and taken care of 200k Miles isn't unheard of at all.
Cam belt should be swapped out at regular intervals, check when it was done. It goes on both mileage and age, whatever comes first. It is probably 500 to 1000 dollars to have it done (Guessing wildly not knowing the US dealer prices).

Regarding the ABS light - I believe the 95s have a diagnostics box under the hood where you can read out codes, but it takes a little patience and a reference manual. If your state has inspections you might want to do a pre purchase inspection at your local dealer.
Aircon can be something very easy, like low on refrigerant or needing to shim the compressors clutch. On the other hand it can be something much more serious, leaky system or broken compressor which might turn out expensive. Again, get it checked beforehand if it is a deal breaker, otherwise risk it and hope it is an easy fix.

Sorry if I misunderstood where you live. It looked very much like an autotranslate :)
#1436650
200k isn't extreme in any measure, miles or kilometers. With regular maintenance these cars can last twice that, and more.

The possible weak points are the turbo and the positive crankcase ventilation system (PCV). A clogged PCV causes more problems, like blown gaskets and deteriorating oil, wich in turn can wreck the turbo etc. Also gearbox depending on drive style, changing the ATF (if it's an automatic) is a good idea.

ABS/TRACS light is probably easy as a bad wheel sensor, a cracked tooth gear on the hub. Neither hard or expensive to repair.

Aircon is usually a leak, condenser would be my first guess, but due to age and mileage anything is possible. Too much play in the magnetic clutch on the compressor wheel is a common fault.

Just do a decent check-up and a tune-up, change oil, filters, cam belt and you'll have a reliable car for years.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]