- tor 18 mar 2021, 18:06
#1436483
Jag tittar på att köpa en Volvo 850 Turbo '95 för college. Det är en ensam bil och servicades regelbundet av Volvo. Det är i gott skick kosmetiskt - inga bucklor, dingar eller oxidation på utsidan. Lädersäten är i gott skick. Det var uppenbarligen välskött.
Mina problem: bilen är extremt hög körsträcka. 200k +. Enligt vad jag förstår är de mestadels motorväg mil. Ägaren bytte kuggrem en gång, men jag antar att det är på grund av en ny förändring just nu. Luftkonditioneringen har slutat fungera (finns det en vanlig orsak till detta på 850-talet?) Och ABS / Tracs-lampan lyser. Han frågar 2500 dollar, vilket verkar högt.
Tankar om detta är ett klokt köp? Något jag ska se upp för när jag inspekterar bilen? Det går bra, men jag undrar om luftkonditioneringsfrågan och den höga körsträckan kan komma tillbaka för att bita mig. Skål.
Mina problem: bilen är extremt hög körsträcka. 200k +. Enligt vad jag förstår är de mestadels motorväg mil. Ägaren bytte kuggrem en gång, men jag antar att det är på grund av en ny förändring just nu. Luftkonditioneringen har slutat fungera (finns det en vanlig orsak till detta på 850-talet?) Och ABS / Tracs-lampan lyser. Han frågar 2500 dollar, vilket verkar högt.
Tankar om detta är ett klokt köp? Något jag ska se upp för när jag inspekterar bilen? Det går bra, men jag undrar om luftkonditioneringsfrågan och den höga körsträckan kan komma tillbaka för att bita mig. Skål.