Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dwe
Tjena . Min V70 2,5 t -04 började gå på fyra cylindrar och har bytt tändstift och den tändspole som var trasig . Plus luftfilter. Innan jag byte så var ju tvungen att köra hem och när jag skulle köra in den i garaget var den sjukt svårstartad . Då började motor/avgas lampa lysa gul . Nu går bilen som den ska men lampan lyser än . Har inte möjlighet att felkodläsa och släcka för om ett par dagar . Men undrar om den behöver köras lite för att slockna . Eller ska jag låta den stå .
Användarvisningsbild
av Vojje
det är viktigt att man efter byte av tändspole kör en bra runda, gärna med förhöjt varvtal, för att bränna bort oförbränt bränsle ur katalysatorn...
av MickeM
Ang lampan så kommer den sannolikt slockna själv när felet är borta. Men det kan ta åtskilliga körcykler.

Men det är inget som inte en billig OBDscanner fixar annars.

Hursomhelst är den bara att köra, så länge den går bra. Lampan bara meddelar att felkod finns sparad som aktiv. Den blir ej aktiv när premisserna uppnåtts och lampan släcks.
Men felkoden finns kvar i minnet.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]