Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av scanparts
Någon här som monterat något extra stöldskydd på sin XC90 eller Volvo?
Har funderingar på att montera en brytare till bränslepumpen, en sk Kill Switch.
car-fuse-switch.jpg
car-fuse-switch.jpg (29.99 KiB) Visad 1348 gånger
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av Lövet
VOCs spårning är inte jättesvår att slå ut https://www.jammer-store.com/monstro-10 ... ammer.html Vill man ha bilen kvar är en fysisk dold strömbrytare väldigt bra. Men går det ens att sätta saxen i elsystemet på en XC90 utan att man har sönder en massa andra saker? Elsystemet i en modern bil ser ju inte riktigt ut som i första bilden längre.
av Henkan
Man kan ju ta ur säkringen till bränslepumpen och göra en sladdadapter med brytare och säkring. Inget klippande och ett naturligt ställa att bryta på.
av Henkan
Xanthopteryx skrev:Då lär du inte kunna köra värmaren.
Skulle nog säga att bara du skyddar nyckeln så lär det vara hopplöst svårt att köra iväg med bilen.
Värmaren har ju en egen pump så det är nog inget problem.
av HerrDödén
Nu spårar vi lite från trådens ämne här men antar att jag inte är ensam om funderingar kring hur tämligen nya Volvos kan försvinna utan att hittas mer eller mindre omedelbart.

VoC måste permanent deaktiveras antar jag? Såklart enkelt att genomföra själva stölden via nyckelsignalen men sen då? Har över tid hållit lite koll på Larmtjänst och det är för jämnan ett par bilar på vift.

Men man behöver inte köra till en bens[…]

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardäck[…]

Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]

B230fk går dåligt & ojämnt

Yes, får kolla. Dock gick bilen sämre n[…]